If you have not signed the petition against the current form of the bike lane project yet, please do so now through its webpage. If you would like to contact the "North Jerusalem Residents for Safety and Quality of Life" Amuta please do so via their facebook page. If you would like to contact the owners of the blog, please do so here: frenchhillbalagan@gmai.com.

לאתר בעברית לחצו כאן

Saturday, September 17, 2011

Letter of protest against the renewal of the illegal construction of the dangerous bike path project in French Hill

This past Sunday (the 11th) the lower section of Lehi street was roped off in preparation for the illegal construction of the municipality's dangerous bike path project, while on Thursday (the 15th) the first incisions were made in the street and sidewalk to this end. In protest to the imminent construction, the "Jerusalem Residents for Safety and Quality of Life" Amuta sent the manager of the project, Kobi Bartov head of the Transportation & Infrastructure Development Division in the Jerusalem Municipality, the following letter with a copy submitted to the mayor's office:



לכבוד מר קובי ברטוב
מנהל אגף תחבורה ופיתוח תשתיות
עיריית ירושלים,
כיכר ספרא 1
ירושלים


א.נ.,


הנדוןעבודות חדשות במסגרת פרויקט שבילי אופניים תוך שיבוש ההליך בבית המשפט

נדהמנו לגלות ביום ראשון (11.9.11) בבוקר שנתחם ונחסם קטע מרחוב לח''י לשם ביצוע עבודות סלילת שבילי האופניים תוך התעלמות גמורה מרצון תושבי הרחובנדהמנו עוד יותר לגלות שהיום בבוקר (יום חמישי ה–15.9.11) כבר החלו בעבודה למרות שנמסר למתנ''ס השכונתי שזה יעשה רק בשבוע הבא.אנחנו רואים בחומרה ומוחים נגד הרחבה זו של הפרויקט בשל הסיבות הכבדות הבאות:

  1. פרויקט שבילי האופניים מיושם ללא אישור חוקי ונמצא בתהליך עתירה משפטית בעניין זההרחבת העבודה חמורה במיוחד בהתייחס לעתירה שהגשנו כנגד הפרויקט (עת''מ 11–07–31780). בבסיס העתירה עומדת העובדה שהפרויקט מבוצע ללא השינויים ההכרחים בתב''ע וללא היתר בניה שיינתן על בסיס תב"ע מאושרתאלא מבוצע על סמך "הסדר תנועה". אולם בעתירה הובהר באופן הברור ביותרשבניגוד למקרה אחר שטענת לגביו (בסילוואןשם הכיר בג"צ בהסדר תנועה (באופן מוגבל), הרי שבענייננו לא מתקיימים אותם פרמטרים המאפשרים הקמת שבילי אופניים באמצעות "הסדר תנועה". לכן מה שמתחייב הוא אישור תב"ע שתקבע הוראות מפורשות לגבי הקמת שבילי אופנייםאחרת הפרויקט יחשב כפסול מבחינה חוקית.

    ובכל זאתהיום בבוקר הראיתם כוונה ברורה מאד להרחבת הפרויקט למרות קיום הליך משפטי המערער על עתידואם לא די בכךהרי שבמקביל להתנהלותכם באופן האמורנוכחנוכי במסגרת ההליך של העתירה המנהלית בבית המשפטאתם נוקטים גם במספר תרגילי השהייה על מנת לעכב את הדיון בבית המשפט.

    למותר לצייןכי הציבור מצפה מגוף ציבוריאחרי שהוגשה כנגדו עתירה מאד מפורטתשממנה הוא יכול להבין כי ישנו סיכוי לא מבוטל שבית המשפט יכריע כנגד הפרויקט ויחייב להחזיר את המצב לקדמותוכי יחכה עד שיקבע השופט את פסיקתוזאת על מנת שלא יתבזבזו כספי הציבור בהיקף ניכר אם יוכרע נגד הגוף הציבוריזה במיוחד נכון למקרה זה עקב היקפו הגדול של פרויקט שבילי האופניים אשר מבוצע במספר שכונות בו–זמנית כצעד ראשון לקראת כיסוי חלקים ניכרים של ירושליםוהמשכו לאחר שהוגשה עתירה יוצר סיכון בלתי הולם לבזבוז כספי הציבור בהיקף ניכר.

  1. הפרויקט פגום באופן מהותי ומסכן את הציבור: המשך והרחבת העבודות מפוקפק לנוכח העובדה שתכנון ויישום הפרויקט לקוי באופן מהותי כפי שהראנו גם במחקרנו שהפצנומעבר לליקויים המשפטיים החמורים שבא כוחנו הצביע עליהם בעתירה שהגשנוהרי שגם בהיבט המקצועיהפרויקט מבוסס על מספר רב של סטיות מהותיות מהנחיות בטיחותיות של משרד התחבורהבין אם סטיות אלו קיבלו ’אישורים’ (שטרם הוצגו בפני הציבורובין אם לאוככל שמתרבות החריגות ממה שנהוג בוודאי שנוצר מצב של סכנות מצטברותבמצב שבו דבקתם מהתחילה במידות הגובלות בין מה שהוגדר כבטוח ולא בטוחאין שום הצדקה לעבור מעבר לגבול זה עם החריגות הרבות שנעשוסטיות אלו מהתקן ייצרו בעיות נגישות ובטיחות חמורות לקבוצות פגיעות כגון הנכיםזקנים וילדים (שמיוצגים בצורה לא קטנה בין תושבי רחוב לח''י). הנחמה היחידה היא שלא רואים כל שימוש בשבילים שכבר סיימתם להכשירםמשום שכל רוכב אופניים בר דעת יכול להבחיןשהאופן בו בניתם עד עתה את שבילי האופנייםבמקרים רבים הוא ממש מסכן חייםוהוא ינהג בחכמה אם יימנע מלהשתמש בהם.

    אופיו הלקוי של הפרויקט כל כך חמור עד שאפילו העירייה הייתה חייבה להכיר כבר בחלק מכשלים אלודוגמה מובהקת לכך היא רחוב ששת הימים באזור גבעת המבתר שם הפסקתם את העבודה,תוך הכרה בהכרח לבצע שינויים מהותיים על מנת לתקן את המצב המסוכן שנוצרה על ידי הפרויקט במקוםעקב רוחבו המוגבל של הרחוב (שהוא מסלול אחד המופרד מהמסלול השני בשדרה). מצב דומה או אף חמור יותר צפוי ברחלח"י שבו יש רוחב מוגבל למסלולים אך במקרה זה אין הפרדה בין המכוניות אשר יצטרכו לחלוף זה ליד זה בקרבה מחרידהוראוי לציין שהטעון אשר הצגתם שהצרת הרחוב תגרום לנהגים לנהוג בצורה בטוחה יותר פסולאי–אפשר להגדיל את רמת הבטיחות ברחוב על ידי הגדלת הסיכון למשמשי הרחוב – זה פרדוקס וההיגיון שעומד מאחורי מוטעה.

    אנו מבקשים לצייןכי יחידים מקרב הציבור כבר ניזוקו מהפרויקטביניהם נשיא האוניברסיטה העברית פרופמנחם בן–ששוןשהוא רוכב אופניים מנוסהאשר רצה לבדוק קטע גמור מהשביל שבו היה צפוי שירכבו סטודנטים ופרופסוריםעקב אמונו בעבודת העירייההוא נסע בשביל,נתפסה דוושתו בהפרדה הפיזית הגבוהה בצורה בלתי תקניתוהוא נחבל קשה.

  1. ביצוע העבודות בשדרות צ'רצ'יל עוד רחוק מהשלמה: התנהלותכם הנוכחית של הרחבת היקף עבודות סלילת שבילי האופניים בפזיזות ותחילת עבודות ברחלח"יאיננה הולמת במיוחד בהתחשב בעובדה שאתם משאירים קטעים שלמים של שדרות צ'רצ'יל כשהעבודה שם פחות מחצי גמורהבין היתר נותרה חניית הנכים לפני המרכז לבריאות הגוף והלב של O2 יושבת בצורה בלתי שימושית ואף מסוכנת כבר מספר חודשיםההרחבה תשאיר עוד קטעים של הרחוב במצב דומה אשר יהווה מטרד וסיכון לציבור ובאותו זמן תשלול מתושבי לח''י כשישים אחוז ממקומות החנייה ברחוב אשר כבר עכשיו מקבלים שימוש מרבי ביוםלנוכח העתירה שהוזכר לעילאנחנו רואים בהרחבת העבודה החפוזה ניסיון נואש וראוי לגינוי לייצר עובדות בשטח על מנת להשפיע על הכרעת בית המשפט ואנחנו מוחים על כך.

עקב הנקודות אשר הוצגואנחנו דורשים שהעבודה תופסק עד שבית המשפט יכריע באופן חד משמעי לגבי חוקיות או אי חוקיות הפרויקטאנחנו במיוחד דורשים שהפרויקט לא יורחב ולא ייווצרו ’עובדות בשטח’.אנחנו מאמינים שתכריע השופט לטובתנו בעתירהויאשר את דרישתנו שהמצב תוחזר לקדמותולכן אנחנו רואים את ההחלטה להמשיך ולהרחיב עבודות שבילי האופניים כבלתי–אחראייםבהסתמכות על הנאמר,כל פגיעה לגוף או רכוש שתיגרם במהלך העתירה כתוצאה מפרויקט שבילי האופנייםתבוא תחת אחריותך האישית והחוקית וגם תחת אחריות אגף התושי''ה.

בכבוד רב,

עמותת 'תושבי צפון ירושלים בעד בטיחות ואיכות חיים (ע’’ר)'


You can read the court appeal against the project here, and the research carried out by the Amuta in regards to the bike path's substandard construction here.

No comments:

Post a Comment